Gör din egna “anpassade lista” i Excel för snabba upp ditt jobb

Här har vi ett sådant där tips som verkligen kan snabba upp ditt arbete om du har en lista över kontor som du alltid skriver in i dina Excelark, eller kanske medarbetare, eller något annat som du alltid alltid skriver in. På samma sätt som veckodagarna och månader som man bara kan dra i dutten för att få fram en hel lista över – så kan du skapa egna listor med värden som Excel fyller i exakt som du vill ha det.

Det här är också fiffigt om du har Excel på svenska men ofta jobbar med engelska månader eller veckodagar, så kan du lägga in dem på det språk du vill!

Hur användbart var detta tips?

Klicka på en stjärna för att rösta!

Medelbetyg 4.7 / 5. Antal röster 69

Inga röster hittills, du får vara först!

Missa inte nästa tips!

Skriv in din e-post här så får du mitt nyhetsbrev som jag skickar ut varje gång jag lägger ut ett nytt torsdagstips:

Nyfiken på fler tips i Excel? Här är till exempel tre:

21 reaktioner på ”Gör din egna “anpassade lista” i Excel för snabba upp ditt jobb”

  1. Edeborg Jerker

    Hade ingen aning om det du visat i detta tips tidigare. Mkt användbart. Tack för det!

  2. Jonas Engwall

    Hej!
    Visste inte detta men använder Auofill mycket och detta kan säkert vara väldigt användbart.

    Tusen tack!

  3. Pernilla Eriksson

    Jättebra tips!! Gillar dina snabba tips. Det här visste jag inte om. Än en gång så dominerar Excel 🙂

  4. Maria Malmgren

    Har lite idéer på när jag kanske kan använda det. Ska låta det marinera lite i hjärnan så får vi se om/när jag använder det. Men fiffigt tips som jag inte visste!

  5. Anders Åkerlind

    “Toppen Tips”, som en bonus kan man också använda “Anpassad Lista…” vid sortering av en tabell.
    Välj “Anpassad Lista…” under Ordning…

    //A

  6. Detta tips på listor var helt nytt för mig. Tack det är väldigt användbart för mig.

  7. Superbra tips som jag inte kände till alls. Superbra ju!
    …men när jag testar att skriva t.ex. jan så fyller den i jan i alla rutor när jag drar i markeringen i hörnan.
    Vad gör jag för fel?
    När jag kollar i “anpassade listor” så finns det med där.

  8. Erik Lundvik

    Fantastiskt bra tips. Denna funktion var helt okänd för mig, men den är väldigt användbar

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *