Till alla nyhetsbrev -> Alla kluringar -> Förra veckans kluring
Kundnöjdhetsanalys i Excel…
Det mystiska och lite smått märkliga bolaget MMDK, där du då och då får chans att jobba, har gjort en kundnöjdhetsenkät. De har ställt ett antal frågor, och du fick plötsligt veta vad de säljer för något.
Nu är ditt jobb att analysera enkätens svar, genom att göra en eller flera av följande punkter:
1. Trendanalys: Analysera trenden i kundnöjdhet över tid för varje produkttyp. Använd lämpliga Excel-funktioner för att visualisera dessa trender.
2. Genomsnittlig bedömning: Beräkna genomsnittet för kundnöjdhet, kvalité, prisvärdhet och återköpsintention för varje produkttyp.
3. Produktjämförelse: Jämför produkterna baserat på de genomsnittliga värdena från uppgift 2. Identifiera vilken produkttyp som har högst och lägst genomsnitt i varje kategori.
4. Rekommendationer: Baserat på din analys, vilka rekommendationer kan du ge till MMDK för att förbättra kundnöjdhet?
Lösning:
Jag vet inte om det var för att det var en trist kluring eller om det var sportlovsveckan, men den här veckan fick jag bara in sett svar, det var från Jonathan, som verkligen designat upp detta snyggt!