Här har vi ett sådant där tips som verkligen kan snabba upp ditt arbete om du har en lista över kontor som du alltid skriver in i dina Excelark, eller kanske medarbetare, eller något annat som du alltid alltid skriver in. På samma sätt som veckodagarna och månader som man bara kan dra i dutten för att få fram en hel lista över – så kan du skapa egna listor med värden som Excel fyller i exakt som du vill ha det.
Det här är också fiffigt om du har Excel på svenska men ofta jobbar med engelska månader eller veckodagar, så kan du lägga in dem på det språk du vill!
Helt nytt för mig så jag var tvungen att testa direkt 🙂 Mycket användbart, tack!
Använder ofta listor för dagar och månader, men hade inte tänkt på att man kan göra egna listor! Toppentips!
Helt nytt för mig, tack för detta
Kanon, nyhet för mig som jag kommer att använda mig av!
Jättebra tips, kände jag inte till men tänker definitivt använda 🙂
Nyttigt och bra tips som jag kommer att använda mycket mer.
Fantastiskt bra tips. Denna funktion var helt okänd för mig, men den är väldigt användbar
Helt sjukt användbart och helt nytt för mig.
Tackar för många bra tips!
Lillan
För mg som jobbar för i ett tyskt dotterbolag är detta super! Hade ingen aning om detta!! Tack för ett bra tips igen!!
Superbra tips som jag inte kände till alls. Superbra ju!
…men när jag testar att skriva t.ex. jan så fyller den i jan i alla rutor när jag drar i markeringen i hörnan.
Vad gör jag för fel?
När jag kollar i “anpassade listor” så finns det med där.
Suveränt, aldrig sett/vetat, TACK, David!
Sååå himla bra! Tack David
Tack för ett bra tips!
Detta tips på listor var helt nytt för mig. Tack det är väldigt användbart för mig.
Hej, kanske ditt bästa tips ever. Har redan börjat göra egna listor…
“Toppen Tips”, som en bonus kan man också använda “Anpassad Lista…” vid sortering av en tabell.
Välj “Anpassad Lista…” under Ordning…
//A
Har lite idéer på när jag kanske kan använda det. Ska låta det marinera lite i hjärnan så får vi se om/när jag använder det. Men fiffigt tips som jag inte visste!
Vilken sjukt bra funktion!
Tack för det tipset!
Jättebra tips!! Gillar dina snabba tips. Det här visste jag inte om. Än en gång så dominerar Excel 🙂
Bra tips! Helt nytt för mig och kan absolut ha användning för det!
Hej!
Visste inte detta men använder Auofill mycket och detta kan säkert vara väldigt användbart.
Tusen tack!
Skitbra tips som jag tror alla har nytta av, tack!
Hade ingen aning om det du visat i detta tips tidigare. Mkt användbart. Tack för det!