< Tillbaks till alla gratisfiler
Todolista med extra allt.xlsx

Vad handlar den här filen om?
Jag gjorde en ovetenskaplig undersökning på LinkedIn en gång, och frågade alla där vad de gjorde i Excel just då. Ett svar som jag fick väldigt ofta var att de satt med någon form av checklista eller todolista eller planeringslista och flyttade saker fram och tillbaks.
Då tänkte jag : jag gör den ultimata todolistan i Excel, den där som har extra allt på sig. Du kan sätta prio och den har till och med inte bara ett cirkeldiagram utan två när du öppnar filen, så du kan få cirkeldiagrammet viktat på antingen hur många aktiviteter du klar-markerat, eller att cirkeldiagrammet är viktat också på om det är låg, medel eller hög prio på det du klarmarkerat.
Galet? Ja, lite – men det var ganska kul, och filen har visat sig vara väldigt populär!
Hur gör man?
Du fyller i bara i vad du ska göra, och när en aktivitet är klar så kryssar du i kryssrutan längst till höger.
Vad säger de som testat filen?
Användbar att göra-listan. Tack, David!
Riktigt bra lista, saknar dock att kunna sätta deadline, men det går ju lätt att fixa själv…
En bra lista, men jag hade gärna kunnat kategorisera uppgifterna t.ex. på olika projekt.
Enkel att använda, tydlig och bonus att man även får ett cirkeldiagram som visar hur många procent av uppgifterna som är avklarade.
Mycket tillfredsställande att bocka av och se procenten öka.
Uppfyllde mina krav på en todo 👍