< Tillbaks till alla gratisfiler
Todolista med extra allt.xlsx
Vad handlar den här filen om?
Jag gjorde en ovetenskaplig undersökning på LinkedIn en gång, och frågade alla där vad de gjorde i Excel just då. Ett svar som jag fick väldigt ofta var att de satt med någon form av checklista eller todolista eller planeringslista och flyttade saker fram och tillbaks.
Då tänkte jag : jag gör den ultimata todolistan i Excel, den där som har extra allt på sig. Du kan sätta prio och den har till och med inte bara ett cirkeldiagram utan två när du öppnar filen, så du kan få cirkeldiagrammet viktat på antingen hur många aktiviteter du klar-markerat, eller att cirkeldiagrammet är viktat också på om det är låg, medel eller hög prio på det du klarmarkerat.
Galet? Ja, lite – men det var ganska kul, och filen har visat sig vara väldigt populär!
Hur gör man?
Du fyller i bara i vad du ska göra, och när en aktivitet är klar så kryssar du i kryssrutan längst till höger.
Vad säger de som testat filen?
Jättebra mall, att använda direkt. Även bra som inspiration.
Tack för en användbar ToDo lista
Perfect overview for my work
Tycker den är mycket bra och överskådlig och enkel att använda. Jag gillar också att skapa sådana check/to do listor med hjälp av kryssrutorna. Väldigt smidigt och du kan lägga villkor styrd formatering på dem. När jag skapar min checklistor till bokslut så brukar jag sätta ut dagens datum (IDAG formeln)och sätta datum på uppgifterna. Som sedan markera med en färg när uppgiften måste ha gjort. Det är det enda jag kan sakna med filen.
Snyggt