< Tillbaks till alla gratisfiler
Todolista med extra allt.xlsx

Vad handlar den här filen om?
Jag gjorde en ovetenskaplig undersökning på LinkedIn en gång, och frågade alla där vad de gjorde i Excel just då. Ett svar som jag fick väldigt ofta var att de satt med någon form av checklista eller todolista eller planeringslista och flyttade saker fram och tillbaks.
Då tänkte jag : jag gör den ultimata todolistan i Excel, den där som har extra allt på sig. Du kan sätta prio och den har till och med inte bara ett cirkeldiagram utan två när du öppnar filen, så du kan få cirkeldiagrammet viktat på antingen hur många aktiviteter du klar-markerat, eller att cirkeldiagrammet är viktat också på om det är låg, medel eller hög prio på det du klarmarkerat.
Galet? Ja, lite – men det var ganska kul, och filen har visat sig vara väldigt populär!
Hur gör man?
Du fyller i bara i vad du ska göra, och när en aktivitet är klar så kryssar du i kryssrutan längst till höger.
Vad säger de som testat filen?
very helpful tool
Fin och enkel visualisering
Tack för en enkel men användbar todo lista. Tänkte börja använda denna istället för mina post-it lappar som ligger på skrivbordet. Varje morgon öppnar jag todo listan som är sparad på skrivbordet och checkar av vad som är viktigast just nu.
Fick den att funka bra för olika aktiviteter.
David är grymt duktig på det han gör. En stor inspirationskälla.