< Tillbaks till alla gratisfiler
Todolista med extra allt.xlsx
Vad handlar den här filen om?
Jag gjorde en ovetenskaplig undersökning på LinkedIn en gång, och frågade alla där vad de gjorde i Excel just då. Ett svar som jag fick väldigt ofta var att de satt med någon form av checklista eller todolista eller planeringslista och flyttade saker fram och tillbaks.
Då tänkte jag : jag gör den ultimata todolistan i Excel, den där som har extra allt på sig. Du kan sätta prio och den har till och med inte bara ett cirkeldiagram utan två när du öppnar filen, så du kan få cirkeldiagrammet viktat på antingen hur många aktiviteter du klar-markerat, eller att cirkeldiagrammet är viktat också på om det är låg, medel eller hög prio på det du klarmarkerat.
Galet? Ja, lite – men det var ganska kul, och filen har visat sig vara väldigt populär!
Hur gör man?
Du fyller i bara i vad du ska göra, och när en aktivitet är klar så kryssar du i kryssrutan längst till höger.
Vad säger de som testat filen?
Trevligt när duktiga användare lägger upp användbara alster. Den går att använda som den är men jag använde den som inspiration och tog den vidare till något som passar min användning.
Enkel att använda – det enda jag saknar är att kunna lägga till rader. Funderar på att gå på en kurs och utveckla mina excelkunskaper 😉
Saknar kolumner för ansvarig och “när det skall vara klartdatum”. Diagrammet är en kul grej, ser dock inget behov med detta. Fortsätter med min gamla “Att göra lista”.
Jättebra att-göra lista för den som behöver.
Dock uppfyllde den inte mina behov som jag hade denna gång. Men absolut att jag kan använda den vid annat tillfälle.
Bra med fler alternativ i diagrammet, snygg mall!