Om ljudboken “Vad alla företagare borde veta om PR”

Under sommaren lyssnade jag på boken “Vad alla företagare borde veta om PR” av Marie Hagberg.

Boken var mycket inspirerande, kort och koncis med många konkreta exempel. Jag gillar Marie Hagberg bryta ett ämne som jag tycker svårdefinerat och luddigt (och säkert många med mig) till något fullständigt glasklart och enkelt. Orsak och verkan, sambanden däremellan blir så tydliga! Det märks att det här är frågor Marie brinner för och har brunnit för länge.

Jag lyssnade på ljudboken, och det är författaren själv som läser den (vilket jag alltid gillar bäst, då kommer man närmare författarens andemeningen tänker jag). Marie läser den på ett bra och resonerande sätt, som gör att man inte tappar fokus utan vill höra mer och mer. Faktiskt tog jag en paus ibland bara för att tänka igenom det som sagts och applicera det i min verklighet, men man kom snabbt in i boken igen så fort man fortsatte.

Jag förstod också bättre hur journalister gräver och vill hitta information, en sådan enkel sak som en “för pressen”-sida på småföretagares webbplatser blev så självklart, efter att ha lyssnat på det kapitlet.

Brister i boken? Jag önskar att den hade varit ännu längre! Ämnet är till synes outtömligt och ännufler exempel hade varit kul att lyssna på – det spelar ingen roll om poängen blir den samma med olika exempel, bara att höra Marie Hagberg resonera om dem och prata om dem räcker!

Länk till Adlibris:

https://www.adlibris.com/se/ljudbok/vad-alla-foretagare-borde-veta-om-pr-9789163770715

Leave a comment